Geokodowanie
Geokodowanie służy do ustalania współrzędnych geograficznych za pomocą danych adresowych. Chodzi przede wszystkim o kod pocztowy, nazwę ulicy oraz numer domu. Z tego typu bazą danych możliwa jest lokalizacja współrzędnych i tym samym stworzenie przestrzennej bazy danych. Funkcja geokodowania umożliwia wyświetlanie adresowych baz danych na mapach. Jest to bardzo przydatne dla rozmaitych przedsiębiorstw, które ułatwiają tym sobie wizualizowanie oddziałów terenowych oraz przeprowadzanie analiz marketingowych. Dzięki geokodowaniu planowanie sprzedaży w oparciu o kryterium geograficzne staje się o wiele bardziej efektywne. Jeśli dana firma jest zainteresowaną tą funkcją, musi zaopatrzyć się we właściwe narzędzie. Doskonałym przykładem jest system [nazwa firmy].
Do czego służy?
Za jego pomocą możliwe jest zoptymalizowanie struktur organizacyjnych w naszej firmie. W szczególności dotyczy to działu sprzedaży. Wykorzystując funkcję geokodowania, narzędzie to pozwala zaprojektować efektywne terytoria sprzedaży, zaplanować optymalne wizyty handlowe oraz najkrótsze możliwe trasy przejazdu handlowców. Przedstawiciele handlowi firmy dysponującej tego typu narzędziem wykazują się większą wydajnością pracy. Zakup route.plus stanowi rozważną inwestycję, gdyż za jego pomocą można ograniczyć koszty działalności naszej firmy. Osiągniemy ten cel nie tylko poprzez optymalizację pracy handlowców, ale również zmniejszenie ilości pokonywanych przez nich kilometrów. Pozwoli to nam sporo zaoszczędzić na kosztach eksploatacyjnych naszej floty pojazdów.
Jakie korzyści wynikają z geokodowania?
Z pewnością pozwoli nam łatwiej zbudować zrównoważone granicy pomiędzy obszarami pracy poszczególnych przedstawicieli handlowych. Unikniemy sytuacji, w których kilku handlowców przez przypadek operuje na tym samym obszarze. Na wielkość i kształt obszaru sprzedaży wpływa nie tylko rozmieszczenie bazy klientów, ale również miejsce zamieszkania naszych przedstawicieli handlowych. Występują również różnice w liczbie klientów przypisanych do danego obszaru. Wszystko to sprawia, że optymalizacja terytorium sprzedaży nie jest prostym zadaniem. Musimy się jednak go podjąć, jeśli pragniemy poprawić przychody firmy. Dzięki route.plus będziemy mogli wykorzystać posiadaną bazę danych adresowych i w ramach geokodowania znaleźć współrzędne geograficzne. Pozwoli to nam stworzyć efektywną mapę wszystkich terytoriów sprzedaży. Od razu wykryjemy wszelkie nieprawidłowości. Oczywiście route.plus posiada także inne przydatne funkcje. W prosty sposób stworzymy trasy handlowców zgodnie z przyjętymi przez nas ograniczeniami. Możliwe jest także tworzenie raportów z realizacji planowanych wizyt przez naszych handlowców oraz wizualizację danych sprzedażowych na podstawie wygenerowanych map.