Jak stworzyć logo?
Do podstawowych funkcji, jakie pełni logo trzeba zaliczyć wyróżnienie danej marki na tle konkurencji, a także wzbudzenie pożądanych skojarzeń, które są zgodne z misją firmy. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że zrealizowanie projektu, który będzie w stanie spełnić wspomniane cele jest znacznie trudniejszym zadaniem, niż mogłoby się wydawać. Jak stworzyć logo firmy?
Prostota
Należy mieć świadomość, że logo jest pewnego rodzaju skrótem myślowym, syntezą firmy. Oznacza to tym samym, że musi być łatwe i lekkie w odbiorze. Ogromną rolę odgrywa także jego czytelność. Nie można pod żadnym pozorem doprowadzić do sytuacji, aby odbiorca miał trudności z wyłapaniem sensu. Jak wiadomo, przeciętna osoba nie będzie poświęcała swojego czasu na przeanalizowanie znaku. Rekomendowane jest również zrezygnowanie z niepotrzebnych ozdobników. Najlepszym możliwym rozwiązaniem będzie dążenie do uproszczenia, a także zredukowania formy. Warto postawić na proste logo również z innego względu. W zdecydowanej większości przypadków będzie ono wykorzystywane na fakturach czy materiałach drukowanych.
Reprezentatywność
Logo musi także wskazywać misję firmy i być spójne z jej charakterem. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że w przypadku wszystkich branż charakteryzujących się dynamiką, doskonale egzamin zdadzą wyraziste formy. Miękkie i łagodne kształty będą natomiast spójne ze spokojnymi biznesami. Nie można oczywiście pod żadnym pozorem zapomnieć o przemyślanej strukturze i właściwych proporcjach.
Ponadczasowość
Należy mieć świadomość, że przelotne trendy praktycznie nigdy nie będą najlepszą bazą do tworzenia logo. Jak wiadomo, najlepsze znaki firmowe mogą funkcjonować przez dekady. Ponadto właściciele przedsiębiorstw nie muszą ich zmieniać. Oznacza to tym samym, że ponadczasowość ma istotne znaczenie podczas tworzenia loga.
Rozpoznawalność
Odbiorca nie powinien mieć większych problemów z zapamiętaniem loga. Wspomniany efekt będzie mógł być osiągnięty tylko wtedy, gdy zostaną podjęte określone działania marketingowe. Oczywiście przyjemne i proste logo zdecydowanie ułatwi to zadanie.
Określenie tożsamości marki
Jak stworzyć logo? W najprostszym możliwym ujęciu tworzenie projektu jest pewnego rodzaju poszukiwaniem drogi najlepszego możliwego wyrażenia filozofii marki. Ponadto logo będzie służyć do realizacji różnego rodzaju celów wizerunkowych. Rekomendowane jest w pierwszej kolejności jego dokładne sprecyzowanie. Przedsiębiorstwo musi bardzo poważnie zastanowić się, co dokładnie chce przekazać swoim klientom.
Poznanie grupy docelowej
Firma musi sobie uświadomić, że nie tworzy loga dla siebie, tylko dla swoich potencjalnych odbiorców. Zalecane jest zatem wybranie brand persony, jako punkt wyjścia. Następnie trzeba zastanowić się, jakie są jej upodobania, cechy, problemy, czy potrzeby. Bardzo dobrym rozwiązaniem będzie także wykorzystanie badań psychologicznych, które dotyczą preferencji odbiorców. Może to być np. kolor. Warto wiedzieć, że im precyzyjniej zostanie określona grupa docelowa, tym firma będzie mogła efektywniej zakomunikować swoją ofertę za pomocą logo. Biuro projektowe Gdańsk nie będzie miało problemów z wykonaniem tego zadania.
Uwzględnienie konkurencji
Rekomendowane jest już na etapie przygotowań bardzo dokładnie przeanalizować projekty konkurencji. Warto sprawdzić jakie symbole i kolorystyka dominują w projektach innych firm z danej branży. Istotne znaczenie będzie miało wybranie czegoś innego, by przypadkiem nie wtopić się w ten zestaw. Przedsiębiorstwo powinno dążyć do wyróżnienia się i wniesienie pewnej świeżości.
Logo jak zrobić?
Świetnym rozwiązaniem będzie sięgnięcie do innych branż, dzięki temu znacznie prostsze będzie znalezienie bardzo dobrych przykładów. Kolejnym etapem będzie zebranie wszystkich projektów w jednym miejscu i przeanalizowanie ich. Zadaniem zespołu jest sprawdzenie czym dokładnie się charakteryzuje, a także co jest ich największą siłą. Nie można pod żadnym pozorem powielać pomysłów konkurencji. Należy się tylko inspirować.