Zwiększenie produkcji – czy to dobry kierunek rozwoju?

produkcja

Naturalnym etapem prowadzenia biznesu jest moment, w którym zaczynamy myśleć o jego rozwoju. Aby zrobić krok do przodu, musimy zastanowić się, jaką strategię przyjąć. Czy zwiększenie produkcji zawsze jest dobrym kierunkiem rozwoju? Jakich działań wymaga i jakie okoliczności powinniśmy wziąć pod uwagę?

Możliwe kierunki rozwoju przedsiębiorstwa

Rozwój biznesu może przebiegać w różnych kierunkach, takich jak zwiększenie produkcji, rozpoczęcie produkcji nowego asortymentu, zwiększenie zysków poprzez odpowiednią politykę cenowo-kosztową lub nawet przyjęcie tzw. strategii błękitnego oceanu i wprowadzenie na rynek nowego, innowacyjnego produktu. Wybór odpowiedniej ścieżki zależy od tego, jakimi dysponujemy środkami oraz celu, jaki chcemy osiągnąć.

Zwiększenie produkcji sposobem na sukces?

Dla przetrwania przedsiębiorstwa produkcyjnego niezwykle ważne jest utrzymanie lub zwiększenie udziału w rynku. Prowadzenie biznesu w niszy może prędzej czy później doprowadzić do sytuacji, kiedy stracimy konkurencyjność. Najbardziej oczywistą metodą zwiększenia udziału w rynku jest zwiększenie produkcji. Co więcej, jeśli chcemy utrzymać udział w rosnącym rynku, staje się to po prostu niezbędne. Jest to jednak poważny krok, mogący przynieść sukces, ale też wpędzić w kłopoty. 

Zwiększenie produkcji — wymagania

Zwiększenie produkcji wiąże się z koniecznością poczynienia pewnych inwestycji. Ich wielkość zależy od aktualnej sytuacji naszego przedsiębiorstwa. Jeśli dysponujemy niewykorzystanymi mocami produkcyjnymi w postaci maszyn oraz czasu pracy załogi, wówczas nie wymaga to od nas dużych nakładów, poza zakupem materiałów. Co więcej, koszty stałe będą w mniejszym stopniu obciążać każdy z naszych produktów. W tej sytuacji jest to zwykle właściwe rozwiązanie, dla którego alternatywą jest redukcja załogi i sprzedaż niewykorzystywanej części wyposażenia zakładu. Taki krok to jednak cofnięcie się w rozwoju. Jeśli jednak moce produkcyjne są już w pełni wykorzystywane, trzeba poczynić inwestycje.

Wyposażenie zakładu w większą liczbę środków produkcji oraz zatrudnienie pracowników to podstawa. Zastanów się przy tym, czy zakład produkcyjny jest na to gotowy. Czy dysponujesz miejscem na nowe maszyny oraz zapleczem socjalnym dla większej liczby personelu? Jeśli konieczna będzie modernizacja zakładu, nie warto powierzać jej pierwszej znalezionej firmie. Warto przeprowadzić research w poszukiwaniu odpowiedniego wykonawcy, na stronach takich jak sprawakobiet.org.

Jak skorzystać na zwiększeniu produkcji?

Podstawową kwestią przy podejmowaniu decyzji o zwiększeniu produkcji jest badanie popytu. Upewnij się, że jesteś w stanie sprzedać większą ilość naszych produktów. Przekalkuluj również koszty. Być może zwiększając produkcję, uda Ci się obniżyć ceny. To z kolei doprowadzi do zwiększenia popytu. Najważniejsze, aby nie pozostać z magazynami pełnymi niesprzedanego towaru. Dobrym pomysłem jest też zareklamowanie swojej firmy na stronie takiej jak sprawakobiet.org. Zrób to jeszcze przed podjęciem decyzji o zwiększeniu produkcji. Dzięki temu od razu zwiększysz szanse na większą liczbę klientów.